پس از جنگ جهانی دوم، تغییرات مناسب سیاسی در این کشور بستری برای رشد اقتصادی چشم‌گیر را فراهم کرد. آلمانی ها در مسیر پیشرفت اقتصادی خود، به تقویت تولید ملی که از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است توجه کردند. در اقتصاد مقاومتی، تولید ملی اولویت می یابد؛ تولید ملی نیز با حمایت دولت از کار و سرمایه داخلی محقق می شود. فرهنگ کار در میان جامعه آلمانی به یک ارزش تبدیل شده است به گونه ای که هر آلمانی نسبت به کار خود، احساس وظیفه ای شدید و محکم دارد. عزم دولت و کار و تلاش مردم آلمان این نتیجه را داد که اکنون تولیدات داخلی آلمان در زمینه های گوناگون از کیفیت فوق العاده ای برخوردار است و این کشور بزرگترین و قدرتمندترین اقتصاد در اروپا و منطقه یورو محسوب می شود .

کنترل واردات، آموزش و ارتقای مهارت به کارکنان و کارگران، تاکید بر صنایع دانش بنیان و قدرت افزا، سازماندهی و نظم، ذخیره کردن و صرفه جویی پول توسط آلمانی ها و الگوی صحیح مصرف از رازهای موفیقت آلمان در اقتصاد است. مهمتر اینکه مشاهده می شود مردم آلمان از مصرف کالاهای خارجی که گاهی دارای اختلاف قیمت و کیفیت فاحش نیز هستند به قصد کمک به تولیدکننده هموطن خود خودداری می کنند.

 




برچسب ها : اقتصاد , حمایت , بودجه , اشتغال , تولید , رونق ملی , سرمایه , درآمد , تحریم , وظیفه , اقتصاد مقاومتی , پیشرفت ,
بازدید : 60
[ شنبه 07 دی 1398 ] [ 10:46 ] [ نویسنده : فاطمه دریایی نژاد ] | نظرات (0)
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش



.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب روزنامه
  • وب آسمان
  • وب علم و برق
  • وب الیاس موزیک